مطالب پزشکی و زیبایی پوست و مو

روش هایی برای افزایش سلامت مو

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷

روش هایی برای افزایش سلامت مو

دسته بندی : پزشکی تاریخ : سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶

عده ای از مردم عقیده دارند برای تقویت مو کاهش ریزش مو باید هر روز به مو رسیدگی شود،اما بر خلاف تصور عموم مراقبت روزانه از موها نیاز به زمان زیادی ندارد و تنها با چند روش ساده می توان موهای سالم و زیبایی داشت.
مو هم مثل پوست در تماس با محیط، آفتاب و آلودگی آسیب پذیره و تغذیه نامناسب و بیماری های داخلی هم بر ویژگی اون تاثیر میذاره. به همین خاطر برای داشتن مویی سالم و زیبا<Healthy and beautiful hair> لازمه که یه برنامه مراقبتی دقیق داشته باشیم.

برخلاف پوست، موها به مراقبت روزانه نیاز ندارن و پس لازم نیست زمان زیادی در روز برای مراقبت از موها صرف کنیم. تنها با رعایت چند نکته می تونیم از سلامت موهامون ایمنی خاطر پیدا کنیم :

۱) نوع موی خودتون رو بشناسید! برای اینکار چند روز از هیچ محصولی استفاده نکنید و بذارید موها حالت طبیعی خودش رو پیدا کنه. اینطوری می فهمید موهاتون به کدوم یکی از انواع مو (چرب، خشک، نرمال و ….) نزدیک تره. زمانی که نوع موهاتون مشخص بشه، میتونید بر اساس اون از موهاتون مراقبت کنید.

*توجه داشته باشید که واکنش پوست و موی شما به یه محصولات مراقبتی ممکنه با واکنش پوست و موی دوست و یا حتی اعضای خانواده تون متفاوت باشه. پس صرفاً رضایت یا عدم رضایت اونها رو معیار انتخاب خودتون قرار ندید.

۲) هر زمان که لازم بود موهاتون رو شستشو بدید! لازم نیست برنامه مشخصی تعیین کنید، معمولاً برای انواع مو شستشوی یک روز درمیون کافیه. اما هر زمان که احساس کردید موهاتون تمیز نیست اونها رو شستشو بدید نه بر حسب عادت.

۳) از شستشوی مو با آب داغ پرهیز کنید! آب داغ روغن های محافظت کننده طبیعی مو را که در واقع نرم کننده طبیعی مو هستند از بین می بره. شستشوی موها با آب ولرم از این کار جلوگیری کرده و از کدر شدن موها هم پیشگیری میکنه.

۴) موهای خیس رو سشوار نکشید! اینکار باعث آسیب کوتیکول مو میشه و در نهایت مو رو خشک و آسیب دیده میکنه. میتونید بذارید موها به طور طبیعی خشک بشن. اما اگر خواستید از سشوار استفاده کنید، اون رو روی درجه حرارت کمتر تنظیم کنید و از اسپری های محافظت حرارتی استفاده کنید.

۵) موهاتون رو مرتب کوتاه کنید! ساقه مو مستعد موخوره هست و اگه مدت زمانی طولانی کوتاه نشه، ظاهری ناسالم و آسیب دیده پیدا میکنه. سعی کنید هر شش هفته و نهایتاً هر سه ماه یک بار موها رو کوتاه کنید و با سرم ها و ماسک های تقویتی از خشکی ساقه مو پیشگیری کنید.

۶) در برابر آفتاب از موهاتون مراقبت کنید! آفتاب همونطور که به پوست صدمه میزنه باعث آسیب مو هم میشه. برای جلوگیری از این آسیب موها رو بپوشونید یا از اسپری های مراقبتی استفاده کنید.

۷) مراقبت سلامت بدنتون باشید! تغذیه نامناسب، سیگار کشیدن، استرس و کمبود ویتامین ها روی کیفیت موهای شما تآثیر مستقیم داره!

۸) اگر علاقه به رنگ و یا دکلره کردن موهاتون دارید سعی کنید از مواد استاندارد و کم ضررتر استفاده نمایید.

منبع/شفا آن لاین